مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1395 ساعت 12:252017-02-20بين الملل

تاثیر شیوه تربیتی خانواده بر روند تحصیلی فرزندان


کارشناسان خانواده و تربیت فرزندان در آمریکا تاکید کردند: خشونت های فیزیکی و لفظی با هدف تنبیه کودک تاثیر منفی بر روند تحصیلی او دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بررسی انجام شده آمده است والدینی که با هدف تنبیه کودک به خشونت های فیزیکی و لفظی متوسل می شوند او را به سوی انجام رفتارهای پرخطر در دوره نوجوانی هدایت کرده و باعث می شوند موفقیت تحصیلی کمتری داشته باشند.

بررسی انجام گرفته روی بیش از 1000 دانش آموز نشان داد کودکانی که در معرض روش های تربیتی خشن قرار دارند بیشتر مستعد بروز رفتارهای منفی در دوران نوجوانی هستند که با کاهش سطح موفقیت های تحصیلی تا سن 21 سالگی همراه است.

راچل اف هنتگس نویسنده ارشد این مطالعه از دپارتمان روانشناسی دانشگاه پیتسبورگ آمریکا به بررسی تاثیر روش های تربیتی خشن بر عملکرد تحصیلی افراد پرداختند.

این اولین مطالعه ای نیست که نشان دهنده تاثیرات منفی روش های تربیتی خشن همچون داد زدن، آسیب رساندن و تنبیه جسمی روی رفتارهای روان شناختی افراد است.

به طور مثال مطالعه انجام گرفته در سال 2014 نشان داد روش های تربیتی خشن با افزایش خطر بروز مشکلات احساسی و رفتاری در کودک مرتبط است.

همچنین نتیجه بررسی دیگر حاکی از آن است که روش های تربیتی خشن به افت قدرت یادگیری و کاهش سطح عملکرد آکادمیک منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر شیوه تربیتی خانواده بر روند تحصیلی فرزندان

تاثیر شیوه تربیتی خانواده بر روند تحصیلی فرزندان