مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 13:102017-02-25اقتصادي

جزییات بهای برق مصرفی در سال 96


بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی و به منظور حمایت از صنعت برق میزان عوارض بر هر کیلو وات ساعت برق 50 ریال در نظر گرفته شد و این در حالی است که سال گذشته این عدد معادل 30 ریال بود که این به معنای افزایش 20 ریالی بهای هرکیلووات برق مصرفی در سال 1396 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به ردیف های درآمدی بودجه سنواتی سال 1396 کل کشور بند ه آن را به تصویب رساندند که به موجب آن عوارض موضوع ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور به میزان پنجاه (50) ریال به ازای هر کیلووات ساعت در سقف یازده هزار میلیارد (11.

000.

000.

000.

000) ریال تعیین می شود.

براساس ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق دولت موظف است برای تامین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح های توسعه ای و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدید پذیر عوارض مصرف هر کیلو وات ساعت را در بودجه سالانه پیش بینی نماید و وجوه حاصل را به شرکت توانیر اختصاص دهد.

گفتنی است که در سال 1391 برای اولین بار طرح دریافت مبلغی مازاد بر بهای برق روی قبوض برق مصرفی به عنوان عوارض مطرح شد به طوری که در آن زمان طرح عوارض 20 ریالی برق به ازای مصرف هر کیلووات ساعت با عنوان عوارض برق تجدیدپذیر به عنوان لایحه ای در مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما پس از آنکه با وجود تصویب این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات بهای برق مصرفی در سال 96

جزییات بهای برق مصرفی در سال 96