مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1395 ساعت 11:512017-02-28سياسي

ظریف: نیازمند معماری جدید اقتصادی برای همکاری و همگرایی بین اعضای اکو هستیم


اکو به عنوان یک سازمان تنها در صورتی توفیق خواهد داشت که همه اعضا در آن حضور فعال داشته باشند و در این راستا نیازمند معماری جدید اقتصادی منطقه ای برای همکاری و همگرایی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در اسلام آباد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی برای اعضای بیست و دومین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو گفت: سخنان خود را با درود به ملت و دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای میزبانی این اجلاس و اقدامات فوق العاده برای هر چه بهتر برگزار شدن آن آغاز کنم.

وی افزود: از آخرین نشست شورای وزرا تاکنون، شبکه های اکو برای همکاری منطقه ای به خوبی فعال بوده اند و این تنها با مشارکت کشورهای عضو دبیرخانه و شرکای سازمان محقق شده است.

وزیر امو خارجه ایران تأکید کرد: در اجلاس بیست و یکم شورای وزرا در نوامبر 2013 و همچنین در بیانیه تهران وزرا به روشنی اعلام نمودند که همکاری مستمر منطقه ای در چارچوب اکو قبل از هر چیز نیازمند تقویت ظرفیت های نهادی و عملیاتی سازمان است.

وی افزود تا سال 2015 همکاری مستمر و تقویت ظرفیت ها قوت گرفت و ایران تمام تلاش خود را در این زمینه به کار برد.

ظریف گفت: گرچه اصلاحات مورد نظر هنوز به سرانجام نرسیده اما امیدواریم تا سال 2025 به اهداف تعیین شده توسط اعضای اکو برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: نیازمند معماری جدید اقتصادی برای همکاری و همگرایی بین اعضای اکو هستیم

ظریف: نیازمند معماری جدید اقتصادی برای همکاری و همگرایی بین اعضای اکو هستیم