مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 09:102017-03-01سياسي

«وکلا کماکان نگران حفظ استقلال شان»


یک وکیل دادگستری در یادداشتی با ابراز نگرانی نسبت به جایگاه وکالت در نظام حقوقی امروز کشورمان، گفت: روزی نیست که نهاد وکالت آرامش داشته باشد یا صحبت از تصویب لایحه جامع وکالت و خدشه دار شدن استقلال کانون وکلاست و یا کمپین هایی عجیب که خواسته عدم اجرای .

- یک وکیل دادگستری در یادداشتی با ابراز نگرانی نسبت به جایگاه وکالت در نظام حقوقی امروز کشورمان، گفت: روزی نیست که نهاد وکالت آرامش داشته باشد یا صحبت از تصویب لایحه جامع وکالت و خدشه دار شدن استقلال کانون وکلاست و یا کمپین هایی عجیب که خواسته عدم اجرای قانون را از کانون وکلا دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت حسن کیا که در آن به مطالبات و نگرانی های امروز جامعه وکالت پرداخته است، به شرح زیر است: هفتم اسفند روز استقلال کانون وکلا روزی ارزشمند در تاریخ ایران است، روزی که تنها به وکلای دادگستری تعلق نداشته و به آحاد ملت شریف ایران متعلق است.

شصت و چهار سال پیش در چنین روزی نخست وزیر محبوب و مردمی ایران مرحوم دکتر مصدق با اختیارات قانونگذاری ویژه خود که از مجلس اخذ نموده بودند، لایحه ارزشمند استقلال کانون وکلا را مصوب نموده و نهاد وکالت را از عدلیه مستقل نمود.

قانون پیشین که مصوب سال 1315 شمسی بود کانون وکلا را به عنوان بخشی از عدلیه شناخته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«وکلا کماکان نگران حفظ استقلال شان»

«وکلا کماکان نگران حفظ استقلال شان»