مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1395 ساعت 11:252017-03-12سياسي

آزادی زندانی محکوم به قصاص در شهرکرد پس از 12 سال


زندانی محکوم به قصاص در چهارمحال و بختیاری پس از 12 سال تحمل کیفر از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید کریمی اظهار کرد: این زندانی از سال 83 به اتهام قتل عمد به زندان معرفی و رسیدگی به پرونده آن منجر به صدور حکم قصاص از سوی مراجع قضایی و اجرا به زندان ارسال شد.

وی افزود: تلاش بی وقفه و پیگیری های مستمر مددکاران زندان در مدت 12 سال و برگزاری جلسات صلح و سازش با خانواده مقتول از عمده فعالیت های کمیته صلح و سازش زندان بود که در نهایت منجر به اعلام رضایت خانواده مذکور از محکوم به قصاص و آزادی آن پس از 12 سال شد.

کریمی اضافه کرد: پیشگیری هایی که جنبه کیفری داشته و اسلام بر آن اهتمام زیادی دارد، بخشی از سیاست جزایی به شمار رفته و به منظور جلوگیری از سقوط و انحطاط جامعه و برای درمان آسیب ها و مقابله با خشونت های داخلی و خارجی تعبیه شده است.

رییس زندان شهرکرد در ادامه گفت: حکم قصاص عامل پیشگیری از ارتکاب به جرائم قتل نفس است، ولی با این حال، گذشت و رضایت از قصاص نفس می تواند آرامش اجتماعی را در پی داشته و از تباهی سرنوشت آن ها جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: با اینکه قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است، اما آسایش عمومی شهروندان در گرو وجود امنیت و رعایت حقوق متقابل افراد جامعه است و برابر قانون شهروندان حق ندارند حقو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی زندانی محکوم به قصاص در شهرکرد پس از 12 سال

آزادی زندانی محکوم به قصاص در شهرکرد پس از 12 سال