مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1395 ساعت 11:102017-03-17بين الملل

وهابیت ریشه بنیادین پدیده تروریسم در خاورمیانه


وهابیت ریشه اعتقادی و بنیادین و مهمترین ویژگی مشترک همه گروههای تروریستی و تکفیری است که امروزه در سوریه، پاکستان، افغانستان و دیگر نقاط جهان حملات تروریستی را اجرا می کنند.

- این روزها در پی گسترش پدیده تروریسم در جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا، مطالعات و پژوهش های فراوانی درباره منابع و منشاء این پدیده و طرف هایی که در پس آن قرار دارند و مبانی فکری آن را تئوریزه می کنند انجام شده است.

کتاب های دینی مدارس عربستان و مدارس دینی وابسته به رژیم سعودی در کشورهای دیگر، محتوا و مضامین خود را از کتاب معروف محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت به نام التوحید گرفته است.

این کتاب تمام مذاهب اسلامی مخالف وهابیت را به شرک و کفر متهم می کند.

بر اساس آموزه های وهابیت 60 درصد کودکان سعودی قابلیت غرق شدن در چاه های تاریک تروریسم را به سبب تاثیرپذیری از مبلغان ضلالت و گمراهی یعنی تکفیری ها دارند که فناوری های نوین را برای اهداف خود به خدمت گرفته اند.

در این زمینه یک پژوهش و نظرسنجی از سوی عبدالمجید بن عبدالله الغامدی مشاور آموزشی و مدیر سابق مدارس ریاض انجام شده که نشان می دهد کودکان سعودی از لحظه ای که وارد مدرسه می شوند، با این مفاهیم و عقاید خطرناک آشنا می شوند و همین افراد در ادامه به توزیع احکام کفر علیه کسانی که مخالف وهابیت هستند، دست می ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وهابیت ریشه بنیادین پدیده تروریسم در خاورمیانه

وهابیت ریشه بنیادین پدیده تروریسم در خاورمیانه