مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 فروردین 1396 ساعت 03:362017-04-15بين الملل

یادداشت/ ابراهیم متقی سازوکارهای ایران و روسیه در مدیریت بحران سوریه


بسیاری از الگوهای رفتاری دونالد ترامپ مشابه سازوکارهایی است که رونالد ریگان و کاسپار واینبرگر در مقابله با بازیگران انقلابی و رادیکال از آن بهره گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه جام جم در یادداشتی از ابراهیم متقی نوشت: بحران های منطقه ای می تواند زمینه رویارویی نظامی و عملیاتی طیف گسترده ای از کشورها و بازیگران را به وجود آورد.

ضرورت های راهبردی برای امنیت سازی کشورها ایجاب می کند که هر بازیگری از قابلیت های خود برای مدیریت بحران و کنترل منازعات استفاده کند.

اقدام نظامی آمریکا علیه پایگاه نیروهای هوایی شعیرات سوریه را می توان به مثابه اقدامی دانست که نشانه های تهدید و گسترش بحران را منعکس می سازد.

ضرورت های مدیریت بحران ایجاب می کند که کشورها و مدیران اجرایی حوزه دفاعی و دیپلماتیک نسبت به قابلیت های راهبردی خود برای مقابله با تهدیدات سایر بازیگران وقوف داشته باشند.

1.

فرآیند تصاعد بحران آمریکا در سوریه فرآیند تصاعد بحران را می توان مربوط به سازوکارهایی دانست که مبتنی بر تهدید آمریکا علیه دولت سوریه در سال 2014 بوده است.

در این دوران، مقامات دیپلماتیک آمریکا تهدید کردند که اگر سوریه قابلیت شیمیایی خود را به نهادهای بین المللی واگذار نکند، در معرض اقدامات تهاجمی آمریکا قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ ابراهیم متقی سازوکارهای ایران و روسیه در مدیریت بحران سوریه

یادداشت/ ابراهیم متقی سازوکارهای ایران و روسیه در مدیریت بحران سوریه