مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 فروردین 1396 ساعت 11:102017-04-15اقتصادي

توپ آلایندگی هوا در زمین خودروسازی


خودرو در حالی متهم اصلی آلودگی هوای کلانشهرها شناخته می شود که دست اندرکاران صنعت خودرو معتقدند محصولات تولیدی خودروسازان تنها مقصر تیرگی هوا نیست و عوامل زیادی در این زمینه نقش دارند.

- بر این اساس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز با تایید چنین رویکردی، در لایحه هوای پاک نه تنها استانداردهای جدید خودرویی را مدنظر قرار داده بلکه به بسیاری از منابع تولید آلایندگی هوا در کلان شهر ها ورود پیدا کرده است.

حال با توجه به بررسی لایحه هوای پاک در مجلس این سوال مطرح است که مصوبات و الزامات خودروسازان در لایحه مذکور تا چه میزان در استانداردسازی و کاهش روزهای خاکستری شهر ها تاثیرگذار است؟ و اینکه اساسا این لایحه تا چه میزان می تواند منجر به کاهش آلودگی محصولات خودروسازان شود؟مجلس شورای اسلامی طی دو هفته گذشته لایحه هوای پاک را در دستور کار خود قرار داده و برهمین اساس تاکنون نزدیک به 4 ماده از این لایحه را به تصویب رسانده است.

از جمله مواد مصوب این لایحه می توان به ممنوعیت شماره گذاری وسایل نقلیه موتوری فرسوده ، گارانتی 2 ساله قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی مرتبط با آلایندگی خودروهای داخلی و خارجی ، معاف شدن خودروهای تولیدی هیبریدی از ارزش افزوده و کاهش سن معاینه فنی خودرو به 4 سال اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توپ آلایندگی هوا در زمین خودروسازی

توپ آلایندگی هوا در زمین خودروسازی