مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 فروردین 1396 ساعت 13:502017-04-19دانش

تاسیس صندوق همکاری های پژوهشی مشترک ایران و ایتالیا


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از توافق دو کشور ایران و ایتالیا برای تاسیس صندوق همکاری های پژوهشی مشترک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز در نخستین برنامه اولین نشست مشترک همکاری های علمی، فناوری و نوآوری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا در دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران و والریا فدلی وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا دیدار و گفت وگو کردند.

دکتر محمد فرهادی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی تعاملات دولت و ملت ایران و ایتالیا با یکدیگر گفت: ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که همواره رابطه سیاسی و اقتصادی خوبی با ایران داشته است.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری های علمی دو کشور که در یک سال ونیم گذشته بین دو کشور امضا شد، از آمادگی کامل ایران برای اجرای مفاد این تفاهم نامه خبر داد.

وزیر علوم تاسیس صندوق همکاری های پژوهشی بین ایران و ایتالیا را از مفاد مهم تفاهم نامه همکاری های علمی دو کشور نام برد و گفت: برای تعیین جزییات سرمایه گذاری و روش کار این صندوق آمادگی داریم.

وی افزود: در زمینه های فرهنگی هم ایران و ایتالیا همکاری دارند و در همین راستا زبان ایتالیایی در 4 دانشگاه ایران تدریس می شود و کرسی آموزش زبان فارسی نیز در ایتالیا فعال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس صندوق همکاری های پژوهشی مشترک ایران و ایتالیا

تاسیس صندوق همکاری های پژوهشی مشترک ایران و ایتالیا