مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 فروردین 1396 ساعت 11:252017-04-20سياسي

مجریان حوزه امنیت اطلاعات از ترکیبی از کارهای داخلی و خارجی استفاده کنند


رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه باید در حوزه امنیت اطلاعات از ترکیبی از کارهای داخلی و خارجی استفاده کنیم گفت: افرادی که مجری هستند به داخل هم نگاهی داشته باشند به ویژه در حوزه بسیار کلیدی مثل رمز.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت و گو با حضور دکتر سید احمد معتمدی وزیر اسبق ارتباطات و ریاست دانشگاه امیرکبیر و دکتر حسین نوری خواه استاد دانشگاه و پژوهشگر فضای مجازی به بررسی نقش نظام های امنیت شبکه ملی اطلاعات در توسعه کسب و کار پرداخت.

دکتر حسین نوری خواه با اشاره به کسب و کار در فضای مجازی گفت: همان طوری که کسب و کار در فضای واقعی نیاز به یک سری زیر ساخت دارد در فضای مجازی نیز نیازمند یک سری زیرساخت است.

زیرساخت هایی اعم از امنیت، احساس اطمینان و مباحثی مثل پرداخت الکترونیک و حتی امضایی که در دنیای واقعی داریم در دنیای مجازی هم لازم داریم.

وی به نقش و اهمیت رمزنگاری در فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: اگر به مشخصات فنی این زیرساخت ها در فضای مجازی نگاه کنیم، می بینیم بسیاری از این زیرساخت ها مبتنی بر فنآوری هایی مانند رمزنگاری است.

پژوهشگر فضای مجازی افزود: یعنی وقتی امضای دیجیتال مطرح می شود منظور این نیست که تصویری از امضای یک فرد را به صورت عکس داشته باشیم بلکه منظور نوعی رمزنگاری و روش های مبتنی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجریان حوزه امنیت اطلاعات از ترکیبی از کارهای داخلی و خارجی استفاده کنند

مجریان حوزه امنیت اطلاعات از ترکیبی از کارهای داخلی و خارجی استفاده کنند