مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 17:552017-04-30اقتصادي

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان است


پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ؛ مهدی دوستی، مدیر سایت "ستاره خلیج فارس" در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : پروژه پتروشیمی "ستاره خلیج فارس" که به دست متخصصان قرارگاه خاتم در حال اجرا و بهره برداری است، از ابتدای سال 90 که پروژه های سایر کشورها از این حوزه خارج شدند، قرارگاه خاتم با توجه به وظیفه ای که بر دوش داشت بدان ورود کرد.

دوستی از منافع کلان این پروژه در عرصه ملی سخن گفت و ادامه داد: این پالایشگاه بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان است و به تنهایی بیش از 36 میلیون لیتر بنزین در روز تولید می کند که علاوه بر خودکفایی سبب کاهش آلودگی هوا در شهر های بزرگ خواهد بود.

وی با اشاره به تولید بنزین یورو4 و یورو 5 در این پالایشگاه اظهار کرد: تولید متوسط سالانه 10 تا 12 میلیون لیتر است و با ایجاد این پالایشگاه کشور در حوزه تولید بنزین خودکفا خواهد شد و هم اینک ساخت فازهای دوم و سوم را نیز آغاز کرده ایم و دو فاز دیگر نیز به زودی افتتاح و کشور به صادر کننده بنزین تبدیل می شود.

بنابراین گزارش مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد هم در این گفتگو درباره ناتمام ماندن پروژه آزاد راه تهران- شمال گفت: این کار به راحتی قابل اجرا بود اما وزارت راه صلاح ندانست این پرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان است

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان است