مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 ساعت 10:252017-05-13اقتصادي

خودروهای برقی ایرانی در مسیر کاربرد/آغاز شماره گذاری خودروهای «سبز»


طراحی و ساخت خودروهای برقی به عنوان گامی در جهت کاهش گازهای گلخانه ای از سال ها قبل در دانشگاه های کشور آغاز شده و با تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری موانع شماره گذاری این خودروها رفع شده است.

- خودروهای برقی ایرانی در مسیر کاربرد/آغاز شماره گذاری خودروهای سبز طراحی و ساخت خودروهای برقی به عنوان گامی در جهت کاهش گازهای گلخانه ای از سال ها قبل در دانشگاه های کشور آغاز شده و با تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری موانع شماره گذاری این خودروها رفع شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، خودروی برقی، خودرویی است که از باتری جهت نیروی محرکه به جای موتور درون سوز استفاده می کند.

اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند ولی با تولید اتومبیل های احتراقی، تولید این گونه خودروها دچار افت شدید شد.

در دهه های 1970 تا 1980 میلادی با وقوع بحران انرژی مجددا خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت، ولی این علاقه مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.

از سال 2008 میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باتری ها، مدیریت شبکه برق، نگرانی ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه ای، تحولی اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته است.

از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا، کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش وابستگی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهای برقی ایرانی در مسیر کاربرد/آغاز شماره گذاری خودروهای «سبز»

خودروهای برقی ایرانی در مسیر کاربرد/آغاز شماره گذاری خودروهای «سبز»