مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 ساعت 10:252017-05-13سياسي

گروه های موسیقی بدون رقابت اجرا کنند


بهتر است، گروه های موسیقی مناطق مختلف ایران در جشنواره، بدون آن که رقابتی در کار باشد، اجرا کنند.

- یک پژوهشگر موسیقی بلوچی گفت: بهتر است، گروه های موسیقی مناطق مختلف ایران در جشنواره، بدون آن که رقابتی در کار باشد، اجرا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره موسیقی نواحی، فاروق رحمانی که در هفتمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در تالار رودکی، موسیقی شاعری بلوچی را اجرا کرده بود، اظهار کرد: موسیقی شاعری که به آن موسیقی شعر بندی هم می گویند، بنیان و اصل موسیقی بلوچی است که بیشتر در منطقه جنوب بلوچستان اجرا می شود.

او ادامه داد: این موسیقی در دسته های مختلفی از جمله عاشقانه، حماسی، قومی و مذهبی قرار می گیرد، برای مثال شهداد و مهناز و هانی و شیخ مرید دو عاشقانه و حماسه معروف بلوچی هستند.

شاعر خیلی از این حماسه ها مشخص نیست، اما مولوی عبدالله روانبد یکی از شاعران برجسته معاصر بلوچ و جزو شاعرانی است که شعرهای زیادی را از اشعار قدیم برداشت کرده و خواننده های بلوچی هم آن ها را خوانده اند.

این پژوهشگر موسیقی بلوچی درباره وضعیت فعلی موسیقی شاعری در بلوچستان، گفت: همچنان هم موسیقی شاعری در بلوچستان برگزار می شود و من هم در هفتمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران در تهران، موسیقی شاعری و حماسی اجرا کردم؛ اما این موس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروه های موسیقی بدون رقابت اجرا کنند

گروه های موسیقی بدون رقابت اجرا کنند