مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1396 ساعت 13:002017-06-07بين الملل

داعشی های افغانستان به جان هم افتاده اند


براساس نامه یکی از شبه نظامیان ارشد داعش که به دست آسوشیتدپرس رسیده، جنگ قدرت روزافزونی در داخل شاخه داعش در افغانستان میان شبه نظامیان ازبک و پاکستانی که ظاهرا ارتباط بسیار نزدیکی با سرویس اطلاعات قدرتمند اسلام آباد دارند، - ایجاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه وابسته به داعش در افغانستان که خود را "گروه خراسان" می نامد، در حال جنگ با دولت تحت حمایت آمریکا و گروه طالبان است؛ گروهی که به لحاظ تاکتیکی، رهبری و ایدئولوژیکی با گروه خراسان متفاوت است.

شاخه داعش در افغانستان با نام "گروه خراسان" سال 2014 با گروه داعش در عراق و سوریه بیعت کرد اما به طور عمده شامل ناراضیان طالبان و سایر گروه های شبه نظامی از جنوب و مرکز آسیا است.

نامه مذکور که متعلق به یکی از شبه نظامیان ارشد داعش در افغانستان است، امضایی با نام مستعار "معاویه ازبکستانی" دارد که ظاهرا پس از کشته شدن "عبدالحسیب" که آوریل در عملیات مشترک نیروهای افغانستان و آمریکا کشته شد، ادعای رهبری کرد.

ازبکستانی گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه یک ازبک دیگر برای رهبری این گروه انتخاب شده، رد کرده و تاکید کرد که سرویس اطلاعات پاکستان عامل انتشار این شایعات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داعشی های افغانستان به جان هم افتاده اند

داعشی های افغانستان به جان هم افتاده اند