مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1396 ساعت 10:252017-06-14بين الملل

با تروریسم تکفیری در ایران چه کنیم؟


پس از برملا شدن هویت ایرانی داعشی های مهاجم به تهران، تب نگرانی های اجتماعی نسبت به تکرار این قبیل عملیات تروریستی در ایران بالا گرفته و پرسش هایی در مورد دلایل پیوستن برخی ایرانی ها به این گروه مرگ خواه و انجام عملیات ایرانی های پیوسته به آن علیه هموطنانشان مطرح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهروز مرادی - جامعه شناس و مدرس دانشگاه - در روزنامه اعتماد افزوده است: در گام نخست باید حساب اقلیت اندک ایرانیان پیوندخورده با این گروه تروریستی را از اکثریت مردمان آزاده و مداراگر سنی مذهب ایرانی جدا ساخت.

عام سازی قومی و مذهبی همواره کاری است ناصواب و غیرمنصفانه.

سنت جامعه شناسی چنین اقتضا می کند که فارغ از قضاوت پیشاتحقیقی، به بررسی عوامل مؤثر بر بروز یک پدیده یا رخداد اجتماعی پرداخته شود.

در مقام فرضیه سازی، عوامل مختلفی ممکن است به ذهن جامعه شناس خطور کنند که آنها را در گرایش برخی جوانان ایرانی به این گروه زندگی ستیز و آمادگی عملی آنها برای انجام عملیات در ایران علیه هموطنانشان دخیل بداند از جمله: محرومیت های اقتصادی، محدودیت های فرهنگی، مشکلات اجتماعی، تبعیض های سیاسی و مدیریتی، بیکاری و فقر، احساس سرخوردگی و یأس جمعی، تفسیر تکفیری از قرآن، تلقی نامدارانه گرایانه از اسلام، حس انتقام جویی، تحت تأثیر تبلیغاتی قرار گرفتن از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با تروریسم تکفیری در ایران چه کنیم؟

با تروریسم تکفیری در ایران چه کنیم؟