مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1396 ساعت 03:112017-07-04فرهنگي

کلاه سفیدها؛ از پیمانکاری القاعده تا قاچاق اعضای بدن


بخش عمده ای از اسناد تایید شده نشان مِی دهد که سازمان دفاع المدنی سوریه که به کلاه سفیدها معروف است بخشی از سازمان تروریستی القاعده به شمار می رود که علاوه بر جنگیدن در صفوف تروریست ها اقدام به قاچاق انسان و اعضاء بدن می کنند.

- یکی از سازمان هایی که به عنوان سازمان مردم نهاد و بشر دوستانه در سوریه مشغول به فعالیت است کلاه سفیدها یا همان الدفاع المدنی است که در ظاهر به فعالیت های بشردوستانه می پردازند اما لایه های پنهان در این میان وجود دارد که لازم است تا نگاهی دقیق تر به فعالیت های این سازمان داشته باشیم.

در هشتاد و نهمین مراسم اسکار در سال 2017 میلادی، جایزه بهترین فیلم مستند، به مستند کوتاه کلاه سفیدها ساخته اورلاندو ون اینسایدل انگلیسی تعلق گرفت.

این مستند به شرح فعالیت های سازمان کلاه سفیدها یا همان الدفاع المدنی در سوریه و کمک رسانی اعضای داوطلب این سازمان به مجروحان پرداخته است.

اینسایدل در مراسم دریافت جایزه خود با حاضر شدن در جایگاه، سخنرانی خود را با این آیه از قرآن کریم آغاز کرد که: "هرکس یک نفر را بکشد اینگونه است که تمامی مردم را کشته است".

کلاه سفیدها همچنین جایزه right livelihood که از جوایز معتبر در زمینه صلح بوده را به خود اختصاص داده است و همچنین از کاندیداهای جایزه صلح نوبل آتی به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاه سفیدها؛ از پیمانکاری القاعده تا قاچاق اعضای بدن

کلاه سفیدها؛ از پیمانکاری القاعده تا قاچاق اعضای بدن