مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1396 ساعت 11:552017-07-25اقتصادي

ورود فاضلاب به دریای خزر محرک سیر نزولی تولید ماهیان خاویاری


نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: صیدهای بی رویه، ورود فاضلاب وسموم به دریای خزر و افزایش آلودگی دریای خزر، عدم حفاظت و صیانت از آبزیان دریایی خزر، - صیدهای بی رویه عواملی است که منجر به ایجاد سیر نزولی در ماهیان خاویاری دریایی خزر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، محمدحسین قربانی درباره وضعیت خاویار ایرانی در بازار جهانی، اظهار کرد: خاویار ایرانی نه تنها در منطقه بلکه در جهان دارای رتبه ممتاز و بی همتایی است اما متاسفانه هم اکنون این ماهی ارز آوری حال و خوش اقتصادی مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه 3 تن استحصال خاویار دریای خزر در سال به کمتر 500 کیلو رسیده است، افزود: با توجه به کاهش ذخایر آبزیان دریای خزر شاهد کاهش آبزیانی همچون ماهیان سفید و استخوانی در کنار خاویار هستیم که این معضل، خبر بدی برای ما در عرصه شیلات به شمار می آید.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: آمار برداشت خاویار از دریای خزر نشان می دهد، این ماهی ارزآور روند افولی و نزولی دارد، بنابراین دولت باید با اقدامات اصولی و منطقی بستر حضور بخش خصوصی در تولید خاویار ناب ایران را مهیا کند زیرا این نوع از آبزیان می تواند علاوه بر ارز آوری برای بسیاری افراد نیز اشتغالزایی ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود فاضلاب به دریای خزر محرک سیر نزولی تولید ماهیان خاویاری

ورود فاضلاب به دریای خزر محرک سیر نزولی تولید ماهیان خاویاری