مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1396 ساعت 10:052017-07-29فرهنگي

از زندگی ماری کوری تا نبرد محمدعلی کلی در جشنواره سینمایی شبکه 4


در جشنواره فیلم های تابستانه این هفته شبکه چهار بخش هایی از زندگی ماری کوری شیمیدان بزرگ فرانسوی، ویلیام ترنر نقاش انگلیسی، رامانا جان ریاضی دان هندی، - پاستور کاشف واکسن هاری و محمد علی کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان به نمایش درمی آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهارسیما، شبکه چهار سیما از 7 تا 11 مرداد ماه فیلم هایی در ژانر زندگی نامه را پخش می کند.

بنابراین گزارش، ماری کوری در جبهه جنگ، مردی که بی نهایت را می شناخت، آقای ترنر، پاستور و بزرگترین نبرد محمد علی کلی عناوین فیلم های سینمایی است که در قالب جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار به نمایش درمی آید.

ماری کوری در جبهه جنگ به کارگردانی آلین برونارد محصول 2014 فرانسه و بلژیک است و روز شنبه (هفتم مرداد) به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

این فیلم روایت تلاش دانشمند بزرگ ماری کوری برای کمک به علم پزشکی و کمک به جراحانی که در جنگ جهانی اول در حال مداوای سربازان هستند.

او تلاش می کند تا دستگاه رادیولوژی را در بیمارستان های صحرایی ارتش راه اندازی کند و پرستاران و جراحان را آموزش دهد تا از این دستگاه نوظهور برای جراحی و خروج گلوله و ترکش ها از بدن سربازان استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از زندگی ماری کوری تا نبرد محمدعلی کلی در جشنواره سینمایی شبکه 4

از زندگی ماری کوری تا نبرد محمدعلی کلی در جشنواره سینمایی شبکه 4