سعید صفری، سجاد مرادی دولیسکانی، حسین رییسی قربان آبادی ارائه چارچوبی برای ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شرکت های بیمهنتایج تحلیل ها،شرکت های با بهترین عملکرد را از بین 21 شرکت فعال در سال های 1391 و 1392 مشخص کرد. - سعید صفری، سجاد مرادی دولیسکانی، حسین رییسی قربان آبادیارائه چارچوبی برای ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شرکت های بیمه نتایج تحلیل ها،شرکت های با بهترین عملکرد را از بین 21 شرکت فعال در سال های 1391 و 1392 مشخص کرد. چکیده در این پژوهش، برای ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه با بررسی ادبیات و پیشینه پژوهش معیارهای مؤثر ارزیابی عملکرد شناسایی و سپس از طریق نظرات خبرگان، 16 معیار مهم غربال و بر اساس دسته بندی انجمن حرفه ای بیمه مرکزی ایران در یکی از 4 دسته عملیاتی، مالی، توانایی ایفای تعهدات، و مشتری مداری و دسترسی مشتریان به خدمات قرار گرفتند. در مرحله بعد، از روش دیماتل به منظور تعیین روابط میان معیارها استفاده و در بین خوشه ها، خوشهعملیاتی به عنوان علت اصلی شناسایی و سپس با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای،وزن هر یک از عوامل محاسبه شد. با توجه به اینکه در اغلب تحقیقات گذشته رتبه بندی شرکت های بیمه بر اساس نظر خبرگان و برداشت ذهنی آنان انجام شده است، دقت و اعتبار تحلیل ها و در نتیجه رتبه بندی عملکرد شرکت ها با داده های واقعی در برخی موارد ناسازگار است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |