مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1396 ساعت 06:352017-08-12اقتصادي

تفاهمنامه سیراف تا پایان 96 نهایی می شود


درحالی که وزیر نفت هدف از پروژه سیراف را تولید نفتا از میعانات گازی عنوان کرده بود، مدیرعامل تاپیکو که به نظر می رسد نتوانسته شیخ الوزراء را قانع به تولید الفین به جای نفتا کند، حالا خود آستین بالا زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، حسن پیوندی، مدیرعامل تاپیکو در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تفاهمنامه HOA پروژه سیراف امسال نهایی می شود، گفت: بله؛ مجموعه سیراف جزوه اولویت های خط اعتباری کره جنوبی است و تا پایان امسال نهایی می شود.

این در حالی است که هیچ پروژه ای در کشور دارای چنین موافقتنامه ای نیست.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر وضعیت تولید بنزین یورو4 در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به ناقص بودن دو واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه، تصریح کرد:من درگیر جزییات فنی این پالایشگاه نیستم و در جایگاه سهام دار هستم؛ اما در کل بنزین یورو4 در این پالایشگاه تولید و به بازار عرضه می شود.

اما ممکن است برای تنظیمات نهایی فرآیندی به ویژه در بخش ابزار دقیق و ایمنی بعضی اوقات مجبور می شوند تا بنزین را با بنزین دیگری مخلوط کرده تا بنزین یورو 4 تولید شود.

به گفته پیوندی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس تکمیل شده و تولید بنزین یورو 4 دارد و در صورتی که تولیدات این فاز پالایشگاه به مدار تولید و عرضه در بازار نمی رسید؛ پاسخگوی حجم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهمنامه سیراف تا پایان 96 نهایی می شود

تفاهمنامه سیراف تا پایان 96 نهایی می شود