مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1396 ساعت 11:352017-08-12دانش

موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران افتتاح شد


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران (هرباریوم) را در محل این سازمان افتتاح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد فرهادی امروز در آیین افتتاح موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران (هرباریوم) گفت: تاکنون بیش از 3000 نوع گلسنگ در ایران موجود است که 910 نوع آن به صورت علمی نام گذاری شده است و هم اکنون 300 نوع گلسنگ در این موزه در معرض دید و استفاده محققان قرار دارد.

وی افزود: گلسنگ ها عموماً با قارچ ها و جلبک ها همزیستی دارند و در تهیه گیاهان دارویی و تحقیقات علوم کشاورزی و زراعی اهمیت زیادی دارند و امروزه از آنها برای تهیه برخی از داروهای آنتی بیوتیک، ضد قارچ و تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه تنها آسیب گلسنگ ها به مجموعه های باستانی و آثار تاریخی است، گفت: محققان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران روشی را برای مبارزه نرم با گلسنگ ها ابداع کرده اند که هیچ گونه تخریب، تغییر رنگ و یا ضرر دیگری برای نقش برجسته و سایر نقوش ندارد.

در جریان بازدید وزیر علوم از موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران مقرر شد فهرست مشخصات گونه های گلسنگ های ایران در قالب یک پروژه علمی تعریف و پس از انتشار در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران افتتاح شد

موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران افتتاح شد