مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 11:552017-08-13اجتماعي

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش درباره مرخصی زایمان لغو شد


" هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه وزارت آموزش و پرورش را که اجرای مصوبه دولت در خصوص افزایش مرخصی زایمان را از ابتدای آذر سال 93 مجاز دانسته بود، ابطال کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، وزارت آموزش و پرورش، هشتم آذر سال 93، بخشنامه ای به شماره 17/710 صادر و به اداره کل آموزش و پرورش استان ها اعلام می کند که مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده، موضوع افزایش مدت مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه، از تاریخ یکم آذر سال 93 اجرا می شود.

یکی از کارکنان وزارت آموزش و پرورش، به صدور این بخشنامه اعتراض و با ارائه دادخواستی به دیوان عدالت اداری، درخواست ابطال بخشنامه فوق الذکر را کرده و اعلام می کند: مصوبه مطروحه وفق نظر واضعان قانون اساسی به تصویب رسیده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز از رهگذر دقت در سوابق امر به همین نتیجه دست یافته است، مصوبه فوق الذکر را جهت اجرا به دستگاه اجرایی ابلاغ کرده است.

لذا با استناد به ذیل اصل 138 قانون اساسی که تکلیف وزیران را مشخص کرده است هر یک از وزیران نیز در حدود وظایف خویش و مصوبات هیأت وزیران حق وضع آیین نامه و صدور بخشنامه را دارد ولی مفاد این مقررات نباید با متن و روح قوانین مخالف باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش درباره مرخصی زایمان لغو شد

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش درباره مرخصی زایمان لغو شد