مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1396 ساعت 15:052017-08-14فرهنگي

شاهکارهای هنری در موزه فرش آستان قدس رضوی


موزه تخصصی فرش که در کنار موزه مرکزی آستان قدس قرار دارد در سال 1390 هجری شمسی راه اندازی شد، در این موزه قالی و قالیچه هایی که از نفیس ترین شاهکارهای هنری به شمار می روند در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اولین موزه آستان قدس رضوی در سال 1324 هجری شمسی، در مجاورت مقبره شیخ بهایی گشایش یافت که در آن علاوه بر سایر اشیاء تاریخی، سه تخته قالی متعلق به دوره صفوی در معرض نمایش بودند.

در سال 1356 هجری شمسی، با ساخت و راه اندازی موزه مرکزی آستان قدس رضوی، تعداد بیشتری از قالی های موجود به نمایش درآمدند.

افزایش روزافزون نذورات و اهداء قالی به آستان قدس رضوی که موجب غنای مخازن شده بود، مسئولان را بر آن داشت اولین گنجینه تخصصی فرش را راه اندازی کنند.

موزه تخصصی فرش، که در کنار موزه مرکزی آستان قدس رضوی قرار گرفته در سال 1390 هجری شمسی راه اندازی شد و در حال حاضر موزه فرش، حدود 100 تخته قالی و قالیچه که از نفیس ترین شاهکارهای هنری به شمار می روند و قدمتشان از دوره صفویه تا دوره معاصر است، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

در انتخاب و چیدمان فرش های موزه برای هر یک از مراکز مهم قالیبافی کشور، فضایی اختصاصی در نظر گرفته شده تا ضمن ملموس بودن ویژگی های فرشبافی این مناطق، به معرفی سابقه فرشبافی آنها نیز پرداخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهکارهای هنری در موزه فرش آستان قدس رضوی

شاهکارهای هنری در موزه فرش آستان قدس رضوی