مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 12:252017-08-21اقتصادي

سود بانکی فعلا ثابت است؟


با وجود تاکیداتی که بر کاهش نرخ سود بانکی وجود دارد از مواضع اخیر مقامات ارشد بانکی این گونه به نظر می رسد که فعلا تا پایداری نرخ های موجود تغییری در آن ایجاد نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاهش نرخ سود بانکی و تناسب آن با تورمی که تا چندی پیش تک رقمی بود، از جمله مسائلی است که حتی تا مدت اخیر بارها در بین اظهارات مدیران ارشد دولتی به ویژه در حوزه اقتصاد دیده می شد جایی که از معاون اول رییس جمهوری تا وزیر اقتصاد در دولت یازدهم معتقد بودند که باید به سمت کاهش دوباره سود بانکی و تناسب آن با شرایط اقتصادی پیش رفت.

طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم در این باره بسیار تاکید داشت و معتقد بود که نرخ های سود موجود به هیچ عنوان با بازده اقتصادی تناسب ندارد و باید بانک ها به سمت کاهش حرکت کنند.

البته این موضع وزیر اقتصاد گرچه در مجموع مورد توافق با بخش های مختلف از جمله فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس و حتی مدیران بانکی بود اما در رابطه با زمان کاهش مجدد و همچنین نحوه آن به نظر می رسید که اختلافاتی بین دو گروه اقتصادی و بانکی وجود دارد چرا که بانکی ها معتقد بودند به دلیل فراهم نبودن زمینه های لازم نمی توان انتظار داشت که سود بانکی را از حدی که متناسب با اوضاع مالی و هزینه ای بانک ها نیست، کاهش داد بلکه باید ابتدا به دنبال ایجاد زمینه برای پایدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود بانکی فعلا ثابت است؟

سود بانکی فعلا ثابت است؟