مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1396 ساعت 14:552017-09-04اجتماعي

خانه های پلکانی در انتظار گردشگران خراسان شمالی


روستای اسفیدان مکانی توریستی با طبیعتی زیبا در خراسان شمالی است که به علت بافت پلکانی خود به ماسوله شرق کشور نیز معروف است.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روستای توریستی اسفیدان در 45 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد یکی از خوش آب و هواترین روستاهای خراسان بزرگ محسوب می شود که از این روستا به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری خراسان شمالی نیز یاد می شود.

روستای اسفیدان جزو مناطق نمونه گردشگری خراسان شمالی محسوب می شود و با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوانی نظیر آبشارهای زیبا، چشمه های خروشان، غارها و برج های شگفت انگیز، وجود چند امامزاده، وجود انواع درختان میوه به خصوص باغات انبوه گردو، رودخانه با آب فراوان، ارتفاعات جنگلی با پوشش گیاهی و .

مقصد بسیاری از گردشگران است.

آبشار هنرور، آبشار بارگاه، غار خزانه هنرور تنها چند نمونه از دیدنی های این روستای سحرانگیز محسوب می شوند.

در شمال غربی روستای اسفیدان دره ای عمیق و طولانی به نام هینوَرد(هین نبرد) وجود دارد که اندکی با روستا فاصله دارد و در کمرکش این دره چشمه ای زلال به همین نام می جوشد و آب آن باغات اطراف روستا را مشروب می کند.

درخت صندل سمبل روستای اسفیدان است، درختانی قطور و کهن که بنا به گفته معمرین روستا در سال های پیش حدود 17 اصله درخت از این گونه در روستا موجود بوده که متاسفانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های پلکانی در انتظار گردشگران خراسان شمالی

خانه های پلکانی در انتظار گردشگران خراسان شمالی