مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1396 ساعت 13:562017-09-06فرهنگي

مجید کاشانی: تبلیغات سینمای ایران به سرهای بریده روی بیلبوردهای شهری تبدیل شده است!


تبلیغات سینمای ایران اکنون به سرهای بریده در اندازه های بزرگ روی بیلبوردهای شهری تبدیل شده است و پوسترهای سینمایی کارهای بی نظم و بی قاعده ای است که اتفاق جذابی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی فارس، جواد بختیاری مجری کارشناس بخش هنرهای تجسمی چشم شب روشن میزبان مجید کاشانی گرافیست برای گفتگو درباره بحث سینما و گرافیک بود.

کاشانی در ابتدای برنامه درباره مولفه های طراحی پوستر فیلم توضیح داد: پوستر، اعلان، آفیش یا پلاکارد که در دوره های مختلف تاریخی استفاده می شده و به جز سینما و تئاتر در حوزه های مختلف فرهنگی و تجاری نقش مهمی برای تبلیغ دارد، در حوزه سینما تا دوره ای تنها دریچه فیلم در دید مخاطبان بوده است.

از جمله مولفه های طراحی پوستر می توان به جلب توجه کنندگی، جذابیت، ایده های خلاقانه و ارتباط با محتوا اشاره کرد.

این عضو هیات داوری مسابقات داخلی و بین المللی ادامه داد: اولین پوستر فیلمی که در دسترس داریم، مربوط به سال 1288 است که یک آگهی و اعلانی برای تماشای فیلم در سینما فاروس بوده است.

بعد از آن پوستر فیلم آبی و رابی در سال 1309 را داریم.

اکثر فیلمهای آن دوران از هند وارد کشور می شدند و پوسترهای آن نیز المانهای این کشور را داشته اند و تا مدتها تاثیر زیبایی شناسی و تصویرسازی هندی در پوسترهای ما بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجید کاشانی: تبلیغات سینمای ایران به سرهای بریده روی بیلبوردهای شهری تبدیل شده است!

مجید کاشانی: تبلیغات سینمای ایران به سرهای بریده روی بیلبوردهای شهری تبدیل شده است!