مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1396 ساعت 19:052017-09-08بين الملل

روسیه: 22 شهریور آغاز مذاکرات آستانه


وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور و فرانسه بر حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک مسائل سوریه و ادامه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژان ایو له دریان همتای فرانسوی در مسکو، خاطرنشان کرد که دو طرف می خواهند مذاکرات سیاسی برای حل مساله سوریه در چارچوب نشست های آستانه و ژنو ادامه یابد و ششمین دور نشست سوری در پایتخت قزاقستان هم 13 ماه سپتامبر (22شهریور) آغاز می شود.

وی ادامه داد: در مذاکرات امروز مساله سوریه در مرکز توجه قرار داشت و معتقدیم که در حل مساله پیشرفت های قابل توجهی به دست آمده است.

لاوروف با بیان اینکه سه منطقه امن در مناطق جنوب غرب، غوطه شرقی و حمص ایجاد شده است، اظهار کرد: نشست ششم سوری آستانه از 13 تا 15 سپتامبر برگزار می شود که امیدواریم در باره ایجاد منطقه چهارم امن در ادلب به توافق برسیم.

وی ادامه داد: ایجاد منطقه امن در ادلب دشوارتر از دیگر مناطق امن است و به همین دلیل این اقدام بطول انجامیده است و پس از آن هم امکان بیشتری برای بهبودی اوضاع انسانی سوریه خواهیم داشت.

لاوروف گفت: در سه منطقه امن ایجاد شده، محموله های کمک های انسانی بدون مانع انتقال می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: 22 شهریور آغاز مذاکرات آستانه

روسیه: 22 شهریور آغاز مذاکرات آستانه