مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 11:352017-09-20سياسي

به جای جمع آوری کودکان کار، منشاء ایجاد این پدیده را بیابیم


دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، جمع آوری کودکان کار را دارای اشکال دانست و گفت: ما باید منشاء ایجاد این پدیده را پیدا کنیم.

- مظفر الوندی در گفت و گو با ایسنا گفت: ما حتی موافق عنوان جمع آوری هم نیستیم و اصل جمع آوری کودکان کار را دارای می دانیم و موضع خودمان را نیز اعلام کرده ایم.

ما باید برای اجرای هر کاری به قانون برگردیم و ببینیم مصوبات رسمی چه چیزی را بیان می کند.

وی افزود: ما در سال 84 مصوبه ای از دولت با عنوان "ساماندهی کودکان خیابانی" داشتیم که تکالیفی را مشخص کرده و به روزتر و مدرن تر به این موضوع پرداخته است.

محور اصلی این کار تقویت حوزه های مددکاری است، ضمن اینکه نهادهای مسوولی هم مشخص شده اند و برای نهادهای دولتی، سمن ها، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، شهرداری و نیروی انتظامی تکالیفی مشخص کرده و راهکارهایی هم تنظیم شده و آیین نامه جامعی است که متاسفانه ما از آن غفلت کردیم و اجرا نشد.

الوندی تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم وزارت رفاه برای اینکه این آیین نامه را اجرا کند، تلاش خوبی کرد و جلساتی هم گذاشت، ولی بحث روی این محور رفت که آیین نامه را اصلاح کنند و به قول خودشان مقداری به روزترش کنند و علی رغم اینکه جلسات کارشناسی گذاشتند این اتفاق نیفتد، ولی به هر حال آیین نامه اکنون موجود است و می تواند مبنای کار قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به جای جمع آوری کودکان کار، منشاء ایجاد این پدیده را بیابیم

به جای جمع آوری کودکان کار، منشاء ایجاد این پدیده را بیابیم