مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1396 ساعت 09:402017-09-27اجتماعي

آغاز تحقیقات درباره پرنده شکاری هما در البرز


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از تحقیق در خصوص زیستگاه و تعداد پرنده هما در شهرستان طالقان خبر داد.

- حشمت اله کشیری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ظهار کرد: با همکاری تشکل های غیردولتی و جوامع محلی با محیط زیست طالقان، تحقیق در خصوص زیستگاه و تعداد پرنده هما در شهرستان طالقان شروع شده و به دنبال آن هستیم که اطلاعات جامعی در این خصوص به دست آوریم.

وی توضیح داد: پرنده هما در سال یک یا دو تخم می گذارد و عمدتاً لاشخور بوده و عمده غذای آن مغز استخوان است؛ این پرنده استخوان های بزرگ را از ارتفاع زیاد بر روی سنگ ها پرتاب کرده تا به قطعات کوچک تر شکسته و گاهی از لاک پشت های زنده به همین روش تغذیه می کند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیق کامل و جامعی از هما در سطح کشور موجود نیست و امید است با همکاری مجموعه محیط زیست استان البرز و تشکل های غیر دولتی قدم های مثبتی در خصوص حفظ زیستگاه و تعداد این پرنده زیبا تهیه و در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان همچنین از تشکیل جلسه با حضور اعضای شورای شهر و تشکل های غیر دولتی در محل اداره حفاظت محیط زیست طالقان خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه هایی که مردم شهر طالقان و بخش های مرکزی و بالاطالقان با آن درگیر هستند رها بودن سگ های بدون صاحب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تحقیقات درباره پرنده شکاری هما در البرز

آغاز تحقیقات درباره پرنده شکاری هما در البرز