مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1396 ساعت 01:362017-10-13سياسي

روح الله صالحی سایه اصلاحات اخیر عربستان بر معادله دلار-اسلحه


طی ماه های اخیر انتقادات در جوامع غربی و از جمله انگلیس از روابط تسلیحاتی این کشور با عربستان نسبتا افزایش یافته است و در سطح جهانی نیز جنایات عربستان در یمن این انتقادات را جدّی تر کرده است.

- در این وضعیت دولت های غربی نیاز به پوششی جهت تداوم معاملات تسلیحاتی خود با عربستان دارند جامعه بسته و قرون وسطایی عربستان که از زمان تاسیس آل سعود در سال 1932 محدودیت های سیاسی و اجتماعی گسترده ای را به خود دیده است این روزها روی به اصلاحاتی آورده که به زعم سعودی ها برای ورود عربستان به دوره جدید است.

محمد بن سلمان، ولیعهد جوان و جاه طلب عربستان که سال گذشته سند چشم انداز 2030 این کشور را ارائه کرد در ظاهر تلاش می کند با اصلاحات جزیی در ساختار اجتماعی، جنایت های عربستان را به فراموشی بسپرد و چهره ای مطلوب غرب از خود به نمایش گذارد.

از زمان انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد، علائمی از رویکردهای تازه عربستان به مسائل فرهنگی و اجتماعی دیده می شود و حتی سرمایه گذاری های نسبی در بخش های فرهنگی این کشور انجام شده است.

عربستان که در طول 9 دهه اخیر از ورود به مظاهر دنیای مدرن امتناع می کرد با روی کار آمدن نسل جدیدی از شاهزادگان جوان سعودی برنامه های تجدد و مدرن سازی را در دستور کار قرار داده است تا با اصلاحات نمایشی، چهره جدیدی از رژیم سعودی به جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روح الله صالحی سایه اصلاحات اخیر عربستان بر معادله دلار-اسلحه

روح الله صالحی سایه اصلاحات اخیر عربستان بر معادله دلار-اسلحه