مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1396 ساعت 16:252017-10-15اقتصادي

جزییات نامه نگاری ارزی سیف با شافعی


رییس کل بانک مرکزی در نامه ای به غلامحسین شافعی، در خصوص چگونگی ایفای تعهدات ارزی گذشته، تفاوت ریالی ناشی از تعهدات ارزی با دلار مبادله ای تا نرخ روز ارز را تعیین تکلیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی در نامه ای به غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران اعلام کرد: به سبب مشکلات ارزی ایجاد شده در سال 1391، حسب مصوبه شورای پول و اعتبار دستورالعمل چگونگی ایفای تعهدات ارزی گذشته به موجب بخشنامه های منتهی به بخشنامه شماره 60/1015 مورخ 1392/9/16 به شبکه بانکی کشور ابلاغ و حسب مفاد دستورالعمل مزبور، تأمین ارز بابت ایفای بخشی از تعهدات ارزی گذشته به نرخ مرجع به عهده این بانک قرار گرفت.

نظر به اینکه تحقق این مهم با توجه به تکلیف مقرر در بند 2-3 قانون بودجه سال 1392 که به فروش ارز به نرخ واحد (نرخ مبادله ای) توسط این بانک برای کلیه مصارف تصریح داشته با ابهام و مشکل اجرایی مواجه گردید.

مراتب در مفاد لایحه قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، پیش بینی و نهایتاً توسط مجلس شورای اسلامی مصوب گردید، به گونه ای که حسب ماده 46 قانون مذکور، به این بانک اجازه داده شده است تا تفاوت ریالی ناشی از تعهدات ارزی قطعی با نرخ رسمی ارز تا نرخ ارز روز پرداخت ناشی واردات کالاها و خدمات تا پایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نامه نگاری ارزی سیف با شافعی

جزییات نامه نگاری ارزی سیف با شافعی