مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1396 ساعت 13:352017-10-26اقتصادي

پیش بینی برداشت دو تن چای ترش در گناباد


معاون فنی جهاد کشاورزی گناباد اعلام کرد: با عنایت به سطح زیر کشت چای ترش، پیش بینی می شود امسال حدود دو تن از این محصول در گناباد برداشت شود.

- احمد صادقی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون در فصل برداشت چای ترش قرار داریم، گفت: حدود چهار هکتار از مزارع شهرستان گناباد تحت کشت چای ترش قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه اصلی چای ترش، منطقه سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: بذر این محصول در سال 1391 برای اولین بار توسط ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گناباد وارد این شهرستان شده و به صورت آزمایشی کشت شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی گناباد تأکید کرد: تاکنون این محصول تقریبا عملکرد خوبی داشته ولی هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد که در صورت عملکرد خوب در درازمدت در بحث ترویج و فرآوری آن اقدام خواهد شد.

صادقی اذعان کرد: در این مدت چند نفر از کشاورزان به کشت این محصول روی آورده اند که تاکنون نیز رضایتمندی خوبی داشته اند و هم اکنون نیز به صورت سنتی نسبت به برداشت محصول اقدام نموده اند، اما در عین حال باید سازگاری چای ترش توسط کارشناسان ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گناباد بررسی گردد، چراکه ممکن است در آینده شرایط آب و هوایی منطقه دگرگون شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت دو تن چای ترش در گناباد

پیش بینی برداشت دو تن چای ترش در گناباد