مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1396 ساعت 11:552017-11-07اجتماعي

پایه دوازدهمی ها از سال آینده کمبود معلم خواهند داشت


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال آینده در کلاس دوازدهم کمبود معلم تربیت بدنی خواهیم داشت چرا که ساعت درس ورزش در پایه دوازدهم دو ساعت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرزاد حمیدی گفت: در هر آزمون استخدامی حدود هفت هزار سهمیه استخدام برای تمام رشته ها به آموزش و پرورش داده می شود و در چنین شرایطی نمی توان کمبود سه هزار معلم تربیت بدنی را یک باره جبران کرد.

وی ادامه داد: برای جبران کمبود معلم تربیت بدنی راهکارهایی را طراحی کرده ایم به عنوان مثال افزایش سهمیه استخدام این معلمان، افزایش پذیرش دانشجو توسط دانشگاه فرهنگیان در رشته تربیت بدنی و افزایش میزان سهمیه درس تربیت بدنی از حق التدریس ها.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از سال آینده کلاس دوازدهم در نظام آموزشی مستقر می شود و در این سال کمبود شدید معلم تربیت بدنی خواهیم داشت چرا که ساعت درس ورزش در پایه دوازدهم دو ساعت است.

حمیدی تصریح کرد: در طول زمان نیز معلمان قدیمی بازنشسته می شوند و این مسئله کمبودها را بیشتر خواهد کرد البته با برنامه پیش بینی شده تلاش می کنیم تا 5 سال آینده و با افزایش میزان حق التدریس ها برای تمام کلاس ها معلم تربیت بدنی داشته باشیم همچنین برخی استان ها به دلیل نرخ رشد جمعیت به صورت ملموس تری کمبود معلم تربیت بدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه دوازدهمی ها از سال آینده کمبود معلم خواهند داشت

پایه دوازدهمی ها از سال آینده کمبود معلم خواهند داشت