مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1396 ساعت 17:212017-11-25اقتصادي

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/65 آمایش سرزمینی چیست؟


فرآیند شناسایی قابلیت ها، امکانات، فرصت ها، منابع و استعدادهای مناطق مختلف و بررسی گزینه های بهره برداری از آن برای ایجاد توازن و رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت ها در پهنه سرزمین، - آمایش سرزمین نام دارد.

"، در واژه شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف عبارت آمار/Statistics آمده است: مجموعه داده های عددی مربوط به یک موضوع معمولاً مهم مانند جمعیت، متوفیات، میزان تجارت داخلی یا خارجی، دما یا بارش ماهیانه باران و غیره برای محاسبه و اعلام نتیجه به صورت ارقام و اعداد و تصمیم گیری در یک مورد مشخص.

علم، فن یا عمل فراهم کردن داده های کمّی در خور اعتماد و تحلیل آنها، به منظور دستیابی به نتایج احتمالی و استخراج، بسط و توسعه دانش های تجربی انسانی با استفاده از روش های گردآوری، تنظیم و تحلیل داده های تجربی (حاصل از اندازه گیری و آزمایش) دانش گردآوری، استخراج و عرضه اطلاعات عددی مربوط به یک مجموعه یا گروهی از مجموعه‎ها.

واژه‎ای فارسی، برابر استاتیستیک یا احصاییه، علمی که موضوع آن طبقه‎بندی علمی وقایع اجتماعی است، حساب، شمار، شماره، محاسبه و نشان دادن نتیجه به صورت ارقام و اعداد، مثل جمعیت دانش آموزی یک مدرسه یا استان، میزان قبولی یا مردودی دانش آموزان در یک منطقه.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/65 آمایش سرزمینی چیست؟

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/65 آمایش سرزمینی چیست؟