مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1396 ساعت 09:252017-12-01سياسي

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مهم ترین چالش پیش روی آموزش عالی کشور است


عضو شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه های غیردولتی کشور گفت: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مهم ترین چالش پیش روی آموزش عالی کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،رسول پیرمحمدی در نشستی که تحت عنوان بررسی آسیب ها و چالش های دانشگاه ها و موسسات غیردولتی با محوریت کار آفرینی در محل سالن جلسات موسسه آموزش عالی آفاق برگزار شد طی سخنانی با تاکید بر اینکه امروز مشکل اساسی آموزش عالی کشور نبود رابطه منطقی بین کیفیت خروجی و اشتغال است تصریح کرد: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مهم ترین چالش پیشروی آموزش عالی کشور است چرا که امروز 45 درصد از جمعیت 5 میلیون و 6 هزار نفری بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و این نشانگر اشکالاتی در زمینه کیفیت خروجی دانشگاه ها برای ورود به دنیای اشتغال است.

وی در ادامه پژوهش محور نبودن نظام آموزش عالی، افزایش انتظارات جامعه از دانشگاه، کاهش تمایل به تولید اطلاعات دست اول در بین دانشگاهیان، بیگانه بودن آموزش عالی با سرمایه سازی و تکیه مطلق بر بودجه دولتی، عدم اختیار، تحرک و اشتیاق کافی برای تغییر ساختارهای سنتی را از جمله چالش ها و مشکلات پیش روی آموزش عالی کشور عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی روسای دانشگاه های غیر دولتی آذربایجان غربی با اشاره بر اینکه در حال حاضر358 دانشگاه و موسسه غیر انتفاعی با 450


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مهم ترین چالش پیش روی آموزش عالی کشور است

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مهم ترین چالش پیش روی آموزش عالی کشور است