مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1396 ساعت 08:552017-12-03اقتصادي

قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی باید قابل رقابت باشد


رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی باید قابل رقابت باشد و برای حضور بخش خصوصی مشوق های لازم را در نظر گیرد.

- حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با ایسنا درباره نحوه محاسبه قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی اظهار داشت: وزارت نفت معتقد است که مسئولیت تعیین قیمت خوراک های پتروشیمی ها به عهده این وزارت خانه است، اما از طرف دیگر این مساله بحث حاکمیتی است و این اختیار حاکمیتی باید به رقابت پذیری و تشویق برای حضور بخش خصوصی منجر شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین بیان کرد: از طرف دیگر باید قدرت رقابت را در صحنه بین المللی یا منطقه ای و در مواجهه با رقبا بالا برده و بتوانیم همانند عربستان در زمینه خوراک واحدهای پتروشیمی فعالیت کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این زمینه تمامی راهکارها در قانون احکام دائمی برنامه های توسعه به عنوان معیار در نظر گرفته و تاکید شده دولت با این معیارها نسبت به قیمت گذاری اقدام کند، اما همچنان اختلاف نظر میان وزارت نفت، وزارت صنعت، پتروشیمی های بخش خصوصی و انجمن صنفی صنایع پتروشیمی وجود دارد.

فولادگر در ادامه تصریح کرد: مشکل کار همین جاست که چون یک نهاد تنظیم گر در حوزه انرژی نداریم، این مباحث پیش می آید، در واقع خلاء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی باید قابل رقابت باشد

قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی باید قابل رقابت باشد