مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1396 ساعت 17:352017-12-07اقتصادي

شهرت خاویار ایرانی در دنیا زبانزد است


با وجود آنکه کیفیت خاویار ایرانی در دنیا منحصر به فرد است ، امکان رقابت سایر رقبا اعم از چین با خاویار ایرانی وجود ندارد.

- حسن صالحی رییس سازمان شیلات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از تمدید ممنوعیت صید خاویار از دریای خزر خبر داد و اظهار کرد: هفته گذشته در اجلاس با روسای جمهور پنج کشور حاشیه دریای خزر، توافقاتی مبنی بر ممنوعیت صید خاویار تا پایان سال 2018 صورت گرفت.

وی افزود: در سال 2018، مجددا میزان ذخایر ماهیان خاویار مورد بررسی قرار می گیرد و سپس مقامات شیلات کشورهای حاشیه دریای خزر تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند.

صالحی ادامه داد:با توجه به ممنوعیت صید، پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار قرار گرفت به طوریکه سال گذشته 3 تن خاویار پرورشی و 2 تن گوشت ماهیان خاویاری تولید شد که انتظار می رود تا پایان برنامه ششم توسعه، میزان تولید خاویار پرورشی و گوشت این ماهیان به 20 تن برسد.

به گفته این مقام مسوول، 50 تا 60 درصد خاویار پرورشی در داخل مصرف و مابقی آن به بازارهای هدف صادر می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تلاش سازمان شیلات حفظ شهرت و آوازه خاویار ایرانی در دنیاست،بیان کرد: اکنون بیش از 80 مزرعه خاویار پرورشی ماهی در کشور موجود است که برای داشتن آینده روشن تولید و صادرات این ماهیان، گسترش این مزارع در دستور کار ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرت خاویار ایرانی در دنیا زبانزد است

شهرت خاویار ایرانی در دنیا زبانزد است