مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1396 ساعت 12:202017-12-29پزشكي

روش های معالجه اعتیاد در ایران موثر و جامع نیست


مدیر مرکز مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی استان یزد، گفت: متاسفانه در ایران آمار دقیقی از معالجه شدگانی که سابقه مصرف مواد مخدر داشته اند وجود ندارد، - لذا افزایش آمار معتادان نشان دهنده این واقعیت است که روش های درمان اعتیاد موثر و جامع نبوده است.

بهروز اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه اعتیاد اختلالی است با بازگشت های مکرر، اظهار کرد: معتادان بارها با روش های متفاوت ترک کردن سلامت جسمی خود را به دست آورده، اما پس از گذشت مدت کوتاهی بار دیگر به اعتیاد روی می آورند.

وی در مورد روش های ترک اعتیاد با اشاره به اینکه ترک اعتیاد در ایران بیشتر به سه طریق ارائه می شود، افزود: کلینیک های ترک اعتیاد، انجمن معتادان گمنام و کمپ ها سه روش رایج ترک اعتیاد در کشور است.

مدیر مرکز مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی استان یزد در ادامه با اشاره به روش ترک اعتیاد در کلینیک ها گفت: در این روش معتادان با استفاده از نگهدارنده متادون زیر نظر پزشک متخصص فقط از عوارض ناشی از عدم دریافت مواد مثل نشئگی و خماری دور شده و می توانند به زندگی اجتماعی خود بازگردند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقاط قوت و ضعف روش درمانی کلینیک های ترک اعتیاد تصریح کرد: براساس پژوهش های صورت گرفته، در این روش اکثر بیماران به وجود دارو و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش های معالجه اعتیاد در ایران موثر و جامع نیست

روش های معالجه اعتیاد در ایران موثر و جامع نیست