مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1396 ساعت 15:262018-01-06سياسي

معرفی کتاب؛ آشنایی با کشور افغانستان کتابی در راستای آشنایی با کشورهای جهان اسلام


موسسه مطالعات اندیشه سازان نور کتاب آشنایی با کشورهای جهان اسلام؛ افغانستان را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس"، کتاب آشنایی با کشورهای جهان اسلام؛ افغانستان نوشته اسماعیل باقری از سوی موسسه مطالعات اندیشه سازان نور به چاپ رسید.

این کتاب در ادامه سلسله کتاب های آشنایی با کشورهای جهان اسلام با تأکید بر شناخت احزاب، گروه ها، جریان ها و شخصیت های اسلامی تهیه و تدوین شده است.

در این کتاب ضمن ارائه اطلاعاتی جامع درباره ویژگی های جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی، ساختار نظام سیاسی، معادلات ساختار قدرت، احزاب و جریان های سیاسی تأثیرگذار در سیستم حکومتی افغانستان و تحولات دهه اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

گزیده ای از متن این کتاب را در زیر می بینید: با اندک تأملی در اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افغانستان، به ویژه جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک آن می توان دریافت دست کم در طول سه، چهار دهه گذشته حوادث متناقض، بسیط و درهم تنیده ای در این کشور رخ داده که آسودگی و آسایش را از مردم آن سلب کرده است و دست کم در 10 سال آینده نیز امنیت نسبی به این کشور باز نخواهد گشت و حتی آرامش خیال مردمان افغان متصور نیست؛ به ویژه که مهم ترین پیامد توافق نامه همکاری های راهبردی امریکا و افغانستان حضور درازمدت نیروهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی کتاب؛ آشنایی با کشور افغانستان کتابی در راستای آشنایی با کشورهای جهان اسلام

معرفی کتاب؛ آشنایی با کشور افغانستان کتابی در راستای آشنایی با کشورهای جهان اسلام