مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1396 ساعت 15:252018-01-15اقتصادي

ضرر 500 میلیارد پوندی اتحادیه اروپا از عدم توافق با انگلیس


همزمان با مذاکرات امضای پیمان توافق تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و انگلیس، گزارش جدیدی منتشر شد که نشان می دهد عدم توافق با لندن، 500 میلیارد پوند هزینه برای این بلوک خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اکسپرس، در شرایطی که بروکسل به دنبال انتقال مرکز مالی از لندن به عنوان یکی از اصلی ترین خواسته های خود است، رییس بانک مرکزی آلمان ناچار شد اذعان کند که درباره مخاطرات مهاجرت ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) اغراق شده است.

برخی از اقتصاددانان طرفدار برگزیت پیش بینی کرده اند که با خروج انگلیس از مذاکرات تجاری، بریتانیا 651 میلیارد پوند سود خواهد کرد و اتحادیه اروپا 507 میلیارد پوند ضرر خواهد کرد.

سر پاتریک مینفورد - از مشاوران اقتصادی وزارت خزانه داری در زمان مارگارت تاچر، با استفاده از یک مدل تجاری کلاسیک، پیش بینی کرده است که اگر انگلیس بدون رسیدن به توافقی در نهم مارس 2019 از عضویت اتحادیه اروپا خارج شود، تولید ناخالص داخلی این کشور 9 درصد افزایش خواهد یافت که به یک سود 180 میلیارد پوندی برای این کشور بالغ می شود.

بنا بر پیش بینی مینفورد، چنانچه انگلیس مطابق قوانین سازمان تجارت جهانی عمل کند، با اعمال تعرفه برروی محصولات تولید کنندگان اتحادیه اروپا، 433 میلیارد پوند دیگر درآمد کسب خواهد کرد، زیرا میزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر 500 میلیارد پوندی اتحادیه اروپا از عدم توافق با انگلیس

ضرر 500 میلیارد پوندی اتحادیه اروپا از عدم توافق با انگلیس