مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1396 ساعت 00:102018-02-18فرهنگي

برای بهمنی های سینمای ایران


بهمن ماه، سالروز تولد هنرمندانی چون بهمن فرمان آرا، یدالله نجفی، نظام الدین کیایی، ایرج رامین فر، پرویز فنی زاده، عباس گنجوی، رضا میرکریمی، - حبیب رضایی، علی نصیریان، مصطفی خرقه پوش، مجید میرفخرایی و محمدحسین قاسمی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هنرمندانی در عرصه های مختلف هنری، از کارگردانی و تهیه کنندگی گرفته تا بازیگری و طراحی لباس و صدابرداری در ماه بهمن متولد شده اند و به بهانه ی این تولد مروری خواهیم داشت،مختصر بر کارنامه هنری آنها.

بهمن فرمان آرا بهمن فرمان آرا از فیلمسازان سینمای ایران، سوم بهمن ماه 1329 در شهر اصفهان متولد شد.

او فارغ التحصیل مدرسه هنرهای دراماتیک لندن و کارگردانی سینما از دانشکده کالیفرنیای جنوبی است و فعالیت هنری خود را از دهه 50 آغاز کرد.

فرمان آرا تاکنون تهیه کنندگی 10 فیلم سینمایی، کارگردانی 9 اثر سینمایی و نویسنده 7 فیلم سینمایی بوده و در برخی از فیلم هاش هم مقابل دوربین رفته است.

وی در کارنامه کاری خود، موفق به دریافت چندین جایزه داخلی و بین المللی برای فیلم هایی چون خانه ای روی آب و بوی کافور عطر یاس شده است.

از دیگر ساخته‎های او می توان به دل دیوانه ، دلم می خواد ، خاک آشنا ، یک بوس کوچولو ، سایه های بلند باد ، شازده احتجاب (1353) و خانه قمر خانم (1351) اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای بهمنی های سینمای ایران

برای بهمنی های سینمای ایران