مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اسفند 1396 ساعت 08:552018-02-27فرهنگي

جشن صدسالگی اولین نمایشنامه کردی در دانشگاه کردستان برگزار شد


برای اولین بار پس از گذشت یک قرن، جشن یکصد سالگی اولین نمایشنامه کردی در دانشگاه کردستان به همت انجمن علمی رشته زبان و ادبیات کردی این دانشگاه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صدمین سالگرد نوشتن اولین نمایشنامه کردی توسط عبدالرحیم رحمی حکاری شامگاه دوشنبه(7 اسفند) در دانشگاه کردستان گرامی داشته شد.

در آغاز این مراسم که نمایشنامه نویسان کرد از سایر استان ها و شهرستان ها حضور داشتند، آثار و زندگینامه صاحب اولین نمایشنامه نامه کردی توسط زانا رشیدی، از دانشجویان رشته زبان و ادبیات کردی دانشگاه کردستان قرائت شد.

چاپ 10 نمایشنامه به زبان کردی در سال 97 توسط پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان مدیرگروه رشته زبان و ادبیات کردی دانشگاه کردستان در این مراسم با اشاره به پیشینه نمایشنامه در بین انواع ادبی در غرب، اظهار کرد: ارسطو نه تنها به عنوان اولین فیلسوف بلکه به عنوان اولین و مهمترین منتقد، روان شناس و متفکر یونانی در کتاب مشهور خود به نام فن شعر از نمایشنامه سخن می گوید و سوفوکلس را به عنوان نمایشنامه نویس مهم یونانی معرفی می کند و بخش عمده کتاب خود را به وی اختصاص داده است که تا امروز پس از 25 قرن، نمایشنامه های سوفوکلس همچنان تدریس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن صدسالگی اولین نمایشنامه کردی در دانشگاه کردستان برگزار شد

جشن صدسالگی اولین نمایشنامه کردی در دانشگاه کردستان برگزار شد