مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اسفند 1396 ساعت 21:512018-02-27بين الملل

ابراهیم جعفری: با روسیه برای خرید اس400 گفت و گو می‎کنیم


وزیر خارجه عراق اعلام کرد که برای خرید سامانه دفاعی موشکی اس 400 با روسیه مذاکره خواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل " به نقل از المیادین، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق روز سه شنبه بدون توجه به تهدیدات آمریکایی اعلام کرد که با روسیه برای خرید سامانه دفاعی موشکی اس400 گفت‎وگو خواهیم کرد.

اخبار منتشر شده درباره قصد عراق مبنی بر خرید سامانه موشکی S 400 از روسیه، واشنگتن را بر آن داشت تا به دولت عراق و سایر دولت ها که بخواهند اقدامی مشابه انجام دهند، درباره تبعات این مسئله هشدار دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در 24 فوریه با اشاره به اینکه نمی داند آیا واقعا بغداد چنین قراردادی با مسکو امضا کرده یا خیر، اعلام کرد که کشورش با چنین کشورهایی بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (کاتسا) برخورد خواهد کرد.

آمریکا با کشورهای زیادی از جمله عراق صحبت کرده است تا محتوای اصلی این قانون و تبعات احتمالی امضای قراردادهای دفاعی با روسیه را تشریح کند.

سعد الحدیثی سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق دیروز طی سخنانی با تاکید بر حق کشورش مبنی بر واردات اسلحه از هر کشوری در جهان، اعلام کرد که تا به این لحظه، بغداد و مسکو قراردادی درباره خرید سامانه موشکی S-400، امضا نکرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراهیم جعفری: با روسیه برای خرید اس400 گفت و گو می‎کنیم

ابراهیم جعفری: با روسیه برای خرید اس400 گفت و گو می‎کنیم