مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 اسفند 1396 ساعت 15:062018-03-08پزشكي

متخصص تغذیه مطرح کرد تغذیه مناسب برای پیشگیری از ضعف بدن در زمان ورزش


برای اینکه در هنگام کم کردن وزن از کاهش بافت های عضلانی جلوگیری شود باید در برنامه غذایی روزانه حتما از پروتیین با کیفیت بالا استفاده کرد؛ - تخم مرغ، لبنیات، انواع گوشت و حبوبات بهترین این گزینه ها هستند.

محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان " در خصوص روش هایی برای جلوگیری از ضعف بدن در زمان ورزش کرد گفت: بدن انسان هنگامی که چربی یا کربوهیدرات می سوزاند، سلول ها برای اینکه فرآیند شیمیایی خود را کامل کنند نیاز دارند تغذیه اساسی به آن ها برسد؛ وقتی فردی از لحاظ وضعیت تغذیه ای تعادل نداشته باشد باعث می شود سطوح انرژی بدنش تحت تأثیر قرار گرفته و برای فرد خستگی، ضعف بدن و فقدان انرژی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: عضلات بدن انسان اگر به آن ها ویتامین و مواد معدنی خاص نرسد از کار نمی افتند اما اگر بین این مواد مغذی تعادل وجود نداشته باشد می تواند بر روی بدن به روش های مختلف تأثیرگذار باشد؛ به طور مثال شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگامی که برای کاهش وزن می خواهید ورزش کنید حس می کنید بدن شما تمایلی به ورزش ندارد و 5 دقیقه بعد از شروع تمرین احساس خستگی می کنید.

این متخصص تغذیه افزود: بدن برای انجام سوخت و ساز به بسیاری از ویتامین های گروه ب احتیاج دارد؛ اگر برای کاهش وزن نباید از یک رژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص تغذیه مطرح کرد تغذیه مناسب برای پیشگیری از ضعف بدن در زمان ورزش

متخصص تغذیه مطرح کرد تغذیه مناسب برای پیشگیری از ضعف بدن در زمان ورزش