مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 اسفند 1396 ساعت 16:102018-03-12سياسي

نظامی دانش را به بینش پیوند می دهد


معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ویژگی های خاص حکیم نظامی گنجوی گفت: نظامی در شعرهایش دانش را به بینش پیوند می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالمهدی مستکین در کنگره بین المللی حکیم نظامی گنجه ای اظهار کرد: نظامی در اشعارش به ما زنهار می دهد که احرام به کوی خداوند ببندیم و این اصلی است که نظامی در "پنج گنج" و "مخزن السرار" تاکید دارد تا هرگز بدون احرام دست به کاری نزنیم.

وی با تاکید بر این که نظامی به سبب دلدادگی به حضرت دوست به چنین مقامی می رسد، گفت: اصل اول در اشعار نظامی این است که عالمیان باید به کوی خداوند احرام بگیرند.

او با بیان این که نظامی دانش را به بینش می پیوندد، چرا که دانشی که در آن بینش نباشد راه به جایی نخواهد برد، افزود: در شعر نظامی اصل بعدی این است که کسی که عزم لیلای عالم می کند باید در مسیر سختی ها را به جان بخرد.

معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو با تاکید بر این که اصل بعدی در اشعار نظامی گنجوی "صبوری خردمندانه" است، گفت: حکیم نظامی گنجوی تمامی وجودش صبر خردمندانه است.

او به ما می آموزد که گنج با رنج و گل با خار و شادی با غم پیوند خورده است.

مستکین اصل پنجم در اشعار حکیم نظامی را اصل "خدمت خالصانه" دانست و افزود: به حق آذرآبادگان بذرگاه فرهنگ بوده و این دیار پر از دلبری است و این دیار کهن عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظامی دانش را به بینش پیوند می دهد

نظامی دانش را به بینش پیوند می دهد