مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 فروردین 1397 ساعت 11:512018-03-24اجتماعي

دفن زیورآلات و لوازم آرایشی همراه با مردگان در شهر سوخته


به دنبال مطالعات باستان شناسان در شهرسوخته در قبری متعلق به یک زن 18 ساله سرمه دان، سرمه، شانه، جعبه آیینه فلزی، میله سرمه کشی مرمری، هاون سرمه کوبی و سایر وسایل تزیینی به دست آمده و جنس و نوع اشیا نشان می دهد که این زن بسیار ثروتمند بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از زاهدان، سیستان از روزگاران کهن گاهواره فرهنگی شکوفا بوده به طوری که آثار بزرگ و نشانه های با شکوه آن تا به امروز دیده می شود.

مردم سیستان در گذر تاریخ دگرگونی های بسیار زیادی دیده اند اما با خونسردی و استواری بر دشواری ها چیره شده و شکوه ملی و مذهبی خویش را نگه داشته و همواره به رفتار و کردار پسندیده و منش های نیکوی اخلاقی شهرت یافته اند، همین ویژگی ها توانسته این سرزمین مرد خیز را از آسیب یورش ها، کشتارها، چپاول ها بی مهری و ستم دولت ها نگه دارد.

منطقه سیستان دارای آثار و بناهای تاریخی بسیار با ارزشی است که باید با حفظ و حراست از این آثار و بناها بتوانیم گذشته شیرین خود را برای آیندگان تشریح کنیم.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با راه اندازی موزه مردم شناسی زابل، گام مهمی در راستای حفظ و حراست از فرهنگ و تمدن مردمان به ویژه زنان این منطقه برداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفن زیورآلات و لوازم آرایشی همراه با مردگان در شهر سوخته

دفن زیورآلات و لوازم آرایشی همراه با مردگان در شهر سوخته