مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 فروردین 1397 ساعت 09:452018-03-29اقتصادي

مهم ترین اتفاقات حوزه پالایش و پخش در سال گذشته


راه اندازی فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، افزایش ظرفیت و کیفیت پالایشگاه ها، راه اندازی سامانه دیسپچینگ میترینگ انبارهای نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و.

- .

سرفصل مهم ترین اقدامات حوزه پالایش و پخش فرآورده های نفتی در طول یک سال گذشته بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه اندازی فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که با تثبیت آن، 12 میلیون لیتر دیگر به تولید بنزین یورو 5 کشور افزوده می شود و ایران را در تولید این فرآورده راهبردی به خودکفایی کامل می رساند مهم ترین اتفاق پالایش و پخشی کشور در طول یک سال گذشته محسوب می شود.

فاز نخست بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا با ظرفیت 360 هزار بشکه، پس از 11 سال که از آغاز آن می گذشت، سرانجام اردیبهشت ماه سال 1396 افتتاح و تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در آن آغاز شد.

فاز دوم این پالایشگاه که نخستین واحد آن (تقطیر) در آخرین روزهای بهمن ماه سال 1396 وارد مدار شد، تا پایان همان سال بهره برداری شد و سپس راه اندازی فاز سوم، تکمیل ظرفیت پالایشگاه و تبدیل شدن به یکی از صادرکنندگان بنزین در دست اقدام است که در سال آینده شاهد آن خواهیم بود.

افزایش ظرفیت و کیفیت پالایشگاه های اصفهان، لاوان و اجرای طرح های آنها که منجر به افزایش تولید بنزین یورو4 در کشور شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین اتفاقات حوزه پالایش و پخش در سال گذشته

مهم ترین اتفاقات حوزه پالایش و پخش در سال گذشته