مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 فروردین 1397 ساعت 19:262018-03-29بين الملل

200 دیپلمات سابق آمریکایی از وضع وزارت خارجه این کشور ابراز نگرانی کردند


بیش از 200 دیپلمات کهنه کار آمریکایی با ارسال نامه ای به سنا، نسبت به شرایط نابسامان وزارت خارجه کشورشان در دوره زمامداری ترامپ ابراز نارضایتی کرده و از سناتورها خواسته اند که در دادن رأی اعتماد به پامپئو، - برنامه های وی برای بهبود این شرایط را جویا شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بیش از 200 دیپلمات و سفیر سابق آمریکایی با نوشتن نامه ای، نسبت به وضعیت نابسامان دستگاه دیپلماسی آمریکا و ضرورت بهبود فوری شرایط وزارت خارجه این کشور، هشدار داده اند.

22 اسفند ماه سال گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با انتشار پیامی توییتری، از حذف رکس تیلرسون از سکان وزارت خارجه و پیشنهاد مایک پامپئو ، رییس فعلی سیا برای جایگزینی تیلرسون خبر داد؛ بعدها مشخص شد که ترامپ پیش از برکناری توییتری تیلرسون، به وی اطلاع نداده بوده است.

پامپئو که بخاطر نزدیکی افکارش به ترامپ در بسیاری حوزه ها به خصوص برجام، به عنوان گزینه جانشین تیلرسون معرفی شده، باید برای نشستن بر این کرسی، در نشستی که ماه آینده میلادی برگزار می شود، رأی اعتماد سنا را اخذ کند.

نامه این 200 دیپلمات پیشین هم خطاب به رییس جمهوری خواه و اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی سنا است و در آن از سناتورها خواسته شده که از پامپئو در خصوص برنامه هایش برای بازگرداندن قدرت و نفوذ دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 دیپلمات سابق آمریکایی از وضع وزارت خارجه این کشور ابراز نگرانی کردند

200 دیپلمات سابق آمریکایی از وضع وزارت خارجه این کشور ابراز نگرانی کردند