مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1397 ساعت 09:552018-04-08اقتصادي

کجای دنیا سازمان حمایت قیمت گذاری می کند؟!


رییس کانون صنایع غذایی ایران با انتقاد از شیوه قیمت گذاری محصولات غذایی در ایران توسط سازمانی نظیر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: - در هیچ کجای دنیا شیوه قیمت گذاری کالا همانند ایران نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اواخر وزارت محمدرضا نعمت زاده ابلاغیه ای در دستور کار قرار گرفت که براساس آن چهار قلم کالا مشمول حذف برچسب قیمت گذاری شدند.

این تصمیم با حضور محمد شریعمتداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اضافه شدن هفت قلم کالای دیگر به 11 قلم افزایش یافت اما سرانجام فضای منتقدان حذف برچسب قیمت از روی کالا در مبدأ باعث شد شریعتمداری اجرای آزمایشی این طرح را لغو و آن را به پس از بررسی های دقیق تر و رفع ایرادات موکول کند.

این طرح با عنوان "حذف برچسب قیمت از روی کالا" از سوی اصناف و تولیدکنندگان طرح شد تا فضا را برای رقابت اقتصادی سالم بین تولیدکنندگان فراهم کند یا به عبارت ساده تر سلطه دلالان و شبکه مافیایی توزیع را بر بازار و قیمت ها کاهش دهد تا در نهایت در پی مصوبه حذف برچسب قیمت برخی کالاها که نعمت زاده استارت آن را زده بود، شریعتمداری آن را تایید و هفت قلم کالای دیگر نیز به فهرست این کالاها اضافه کند؛ هرچند طرح مذکور بی نتیجه باقی مانده و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کجای دنیا سازمان حمایت قیمت گذاری می کند؟!

کجای دنیا سازمان حمایت قیمت گذاری می کند؟!