مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 12:202018-04-23پزشكي

راه اندازی نظام مراقبت «سندرمیک» برای شناسایی بیماری های واگیر در گیلان


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سرطان دستگاه گوارش را مهم ترین و شایع ترین سرطان در گیلان دانست و گفت: سرطان پستان و سرطان های مربوط به زنان در استان گیلان نسبتاً شیوع دارد.

- راه اندازی نظام مراقبت سندرمیک برای شناسایی بیماری های واگیر در گیلان رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سرطان دستگاه گوارش را مهم ترین و شایع ترین سرطان در گیلان دانست و گفت: سرطان پستان و سرطان های مربوط به زنان در استان گیلان نسبتاً شیوع دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک در مراسم تجلیل از منتخبین ثبت سرطان و نظام مراقبت سندرمیک در گیلان با بیان این که بیماری های واگیر عفونی مانند وبا، سیل و طاعون در سال های گذشته یکی از مشکلات اساسی سلامت محسوب می شد، اظهار کرد: امروزه با انجام تدابیر لازم این بیماری ها پیش از همه گیری قابل شناسایی هستند.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته در گیلان سیستمی تحت عنوان نظام مراقبت سندرمیک برای شناسایی به موقع بیماری های واگیر راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که اساس کار این سیستم شناسایی نخستین نشانه اپیدمی بیماری های واگیر است، افزود: در این خصوص با شناسایی بیماری های واگیر می توان، برای تشخیص به موقع و پیشگیری از همه گیری بیماری ها اقدام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی نظام مراقبت «سندرمیک» برای شناسایی بیماری های واگیر در گیلان

راه اندازی نظام مراقبت «سندرمیک» برای شناسایی بیماری های واگیر در گیلان